ΤΟ 2014 ΜΕ ΒΗΜΑ ΤΑΧΥ ΚΑΙ ΜΕ SIEMENS

Posted on 05/01/2014 από

0


Έκοψαν άραγε τα παλιά κουσούρια;
Μετά την επίτευξη του αμφιλεγόμενου φιλικού διακανονισμού με το Ελληνικό Δημόσιο, η γερμανική εταιρεία αρχίζει να κάνει ορατή την εμφάνισή της σε μεγάλους διαγωνισμούς.
Ετσι, μετά την κατάθεση αρχικού ενδιαφέροντος για την εξαγορά της πρώην τεχνικής βάσης του ΟΣΕ, της νυν ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού), η Siemens παρέλαβε τα τεύχη της προμήθειας των 25 νέων συρμών του Τραμ.

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του Φώτη Φωτεινού στην Ελευθεροτυπία,το εντυπωσιακό είναι ότι η Siemens στους δύο ανωτέρω διαγωνισμούς «κονταροχτυπιέται» με τη γαλλική Alstom. Για την προμήθεια των 25 συρμών του Τραμ, προϋπολογισμού 66,2 εκατ. ευρώ άνευ ΦΠΑ, οι δεσμευτικές προσφορές κατατίθενται στις 10 Φεβρουαρίου, ενώ για την πρώην τεχνική βάση του ΟΣΕ (ΕΕΣΣΤΥ) η ανακήρυξη του αναδόχου αναμένεται το β’ εξάμηνο του 2014.

Η Siemens δεν διάγει και τις καλύτερες ημέρες της στην Ελλάδα, αλλά ούτε και παγκοσμίως (αναμένεται να προχωρήσει σε 15.000 απολύσεις το 2014) και γι’ αυτό «διψά» για νέα έργα. Βάσει ισολογισμών, η εταιρεία είναι ζημιογόνος στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα για την περίοδο 1 Οκτωβρίου 2011 – 30 Σεπτεμβρίου 2012, η Siemens Ηλεκτροτεχνικών Εργων είχε κύκλο εργασιών 81 εκατ. και ζημιές 7,1 εκατ. και η Siemens Διαγνωστικά Υγείας, την ίδια περίοδο, έσοδα 28,7 εκατ. και ζημιές 5,7 εκατ.

Πέρα από την τεχνική βάση του ΟΣΕ και τους συρμούς του Τραμ, η Siemens είναι παρούσα και στο Αττικό Μετρό. Είναι γνωστό ότι οι σταθμοί Ηλιούπολη, Αλιμος, Αργυρούπολη και Ελληνικό, αν και ήταν έτοιμοι σε ποσοστό 95%, δόθηκαν σε λειτουργία μετά την πάροδο 4 ετών, επειδή κανένας υπουργός Μεταφορών δεν υπέγραφε τη σύμβαση σηματοδότησης του έργου, όπου ανάδοχος ήταν η Siemens, εξαιτίας της αποκάλυψης του σκανδάλου των μιζών.

Τελικά, έπειτα από πίεση της τρόικας και ειδικότερα της «Ομάδας Δράσης» του Χορστ Ράιχενμπαχ, ο υπουργός Μεταφορών Μ. Βορίδης, επί κυβέρνησης Λ. Παπαδήμου, υπέγραψε την περιβόητη σύμβαση (Μάρτιος 2012), ύψους 41,4 εκατ. και ελύθη ο «γόρδιος δεσμός».

Ωστόσο, η εν λόγω σύμβαση επηρέασε, σε σημαντικό βαθμό, και την προμήθεια των 17 νέων συρμών του Μετρό από την κοινοπραξία Hyundai Rotem – Hanwha. Αυτό, διότι το σύστημα ελέγχου των νέων συρμών εντάσσεται στα έργα της Siemens. Οι συρμοί είναι νέας γενιάς και δεν μπορούν να είναι συμβατοί με τα παλιά συστήματα.

Σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση, 2 από τους νέους συρμούς θα παραληφθούν από την Αττικό Μετρό στη ΣΤΑΣΥ, στις αρχές Ιανουαρίου, άλλοι 3 έως τα τέλη Ιανουαρίου και οι υπόλοιποι 12 στο πρώτο τετράμηνο του έτους, οπότε σταδιακά θα κάνουν την εμφάνισή τους.

Συνολικά, πρόκειται για 17 συρμούς των έξι βαγονιών, οι οποίοι κατασκευάστηκαν στη Νότια Κορέα από την κοινοπραξία Hyundai Rotem -Hanwha. Κόστισαν 155 εκατ. ευρώ και η προμήθειά τους έγινε για τις επεκτάσεις του Μετρό, όχι μόνο προς το Ελληνικό, το Χαϊδάρι και το Περιστέρι, αλλά κυρίως για την επέκταση προς τον Πειραιά.

Με μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ./ώρα, διαθέτουν έξυπνο σύστημα ελέγχου εκκίνησης, διατήρησης σταθερής ταχύτητας και επιβράδυνσης από τον ένα σταθμό στον άλλο, προκειμένου να εξοικονομείται ενέργεια.

Ενδιφερόμενοι για Τραμ

Δεκατρείς ενδιαφερόμενοι έλαβαν τα τεύχη προκήρυξης του διαγωνισμού των 25 βαγονιών του Τραμ που προκήρυξε η Αττικό Μετρό. Ο σχετικός διαγωνισμός είναι προγραμματισμένος να διεξαχθεί στις 10 Φεβρουαρίου και αφορά την προμήθεια 25 νέων συρμών δεύτερης γενιάς.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 66,25 εκατ. (ποσό χωρίς ΦΠΑ) και, σύμφωνα με την προκήρυξη, η προμήθεια των συρμών πρέπει να ολοκληρωθεί σε διάστημα 940 ημερών (31,5 μήνες). Τα τεύχη παρέλαβαν, μεταξύ άλλων, οι εξής εταιρείες: Siemens, Alstom, Bombardier, Solaris (έχει προμηθεύσει τα λεωφορεία της ΟΣΥ), Caf και Scoda.

Εφόσον δεν υπάρξουν προβλήματα που θα προκαλέσουν καθυστερήσεις στη διαγωνιστική διαδικασία, υπολογίζεται ότι οι νέοι συρμοί θα παραληφθούν εντός του 2016. Την ίδια χρονιά αναμένεται ότι θα παραδοθεί και η επέκταση του Τραμ από το Φάληρο στον Πειραιά.

Οι νέοι συρμοί είναι αναγκαίοι, διότι χωρίς αυτούς ουσιαστικά θα έχει «αχρηστευτεί» η επέκταση στον Πειραιά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση του Μετρό, όπου οι επεκτάσεις δόθηκαν σε χρήση, χωρίς να είναι διαθέσιμοι οι νέοι συρμοί που θα κάλυπταν τις επιπλέον ανάγκες. Το αποτέλεσμα είναι ότι, σε κάποιες περιπτώσεις, έχει επιμηκυνθεί η χρονοαπόσταση της διέλευσης συρμών, αν και η ΣΤΑΣΥ δηλώνει ότι οι υπάρχοντες συρμοί είναι αρκετοί.

Συνοπτικά, η προμήθεια των νέων συρμών Τραμ θα καλύψει τις ανάγκες που θα προκύψουν από τις νέες επεκτάσεις προς Πειραιά (5,4 χλμ.), Αργυρούπολη (1,1 χλμ.) και Πατησίων (2,2 χλμ.) που αναμένεται να προσελκύσουν περισσότερους από 50.000 νέους επιβάτες ημερησίως.

Φέτος θα ξεκινήσουν τα «βαριά» εργοτάξια στην πόλη του Πειραιά, που σημαίνει ότι θα επιδεινωθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Γι’ αυτό το λόγο οι συσκέψεις μεταξύ της Αττικό Μετρό και του Δήμου Πειραιά είναι συνεχείς, με στόχο την αντιμετώπιση των σχετικών προβλημάτων.

Advertisements
Ετικέτα: